KILKA SŁÓW O KOLORZE W UBIORZE :)

Każdy kolor  ma jakieś znaczenie :)

Nie bez powodu wybieramy poszczególne kolory w ubiorze, nie bez powodu sięgamy po białą, czerwoną, różową czy granatową bluzkę. Z jednej strony intuicja, a z drugiej podłoże psychologiczne. 

Postanowiłam przyjrzeć się temu bliżej ;)
I opowiedzieć Wam o tym w możliwie jak najprostszy sposób ;)



Kolor w garderobie odgrywa ogromną rolę.
Udając się na zakupy czy robiąc porządki w szafie, warto jest zwrócić uwagę na przeważające kolory w stylu naszego ubierania się. Kolor ma duże znaczenie nie tylko  dla wydobycia wdzięku naszej urody, ale także wpływa na nasz nastrój.

Wybór ubioru w określonym kolorze jest tylko pozornie przypadkowy. W rzeczywistości barwa, po którą sięgamy, określa nasze nastroje, tęsknoty, a nawet głęboko skrywane problemy i potrzeby psychiczne.

WYBÓR KOLORU JEST PODŚWIADOMY!!!



CZYM CHARAKTERYZUJĄ SIĘ POSZCZEGÓLNE KOLORY???


POMARAŃCZOWY



Kojarzy się z ciepłem i energią, spontanicznością i przyjaznym nastawieniem.

PRZESŁANIEM POMARAŃCZU JEST:

Doskonale sobie radzę w życiu, mam dość energii, by osiągnąć wszystko czego pragnę, moje cele są konkretnie sprecyzowane.



BIAŁY


Kojarzy się z czystością i niewinnością, ale również z chłodem i dystansem. Symbolizuje również nową, czystą tablicę, którą można zapełnić tym czym się chce. Kolor ten noszą osoby, które nie lubią być ograniczane, chcą być niezależne, indywidualne, dojrzałe oraz samodzielne. Barwa biała jest manifestacją do zerwania krępujących więzów.

PRZESŁANIEM BIELI JEST:

Zróbcie mi miejsce, abym mógł zacząć działać, pokazać swoje ogromne możliwości i to jaki jestem doskonały, stwórzcie mi przestrzeń, obdarujcie mnie wolnością, abym mógł zebrać jak najwięcej nowych, ciekawych doświadczeń.



FIOLETOWY



Kojarzy się z niezwykłością, niecodziennością, tajemniczością. Osoby szukające tego koloru, poszukują odpowiedzi na najdziwniejsze pytania dotyczące sensu życia.
Kolor fioletowy koi, łagodzi, wycisza, pobudza do szukania czegoś więcej w życiu. Noszą go osoby, które zajmują się własnym rozwojem oraz psychologią.

PRZESŁANIEM FIOLETU JEST:

Chcę poznać odpowiedzi na najważniejsze pytania, jestem uduchowiony, wrażliwy, mam niezwykłe zainteresowania i wyróżniam się spośród zwykłych zjadaczy chleba moją głęboką wiarą.


CZERWONY


Kojarzy się z życiem, energią, żywiołowością, agresją oraz działaniem. Działa bardzo pobudzająco na zmysły, dodaje witalności, atrakcyjności.

PRZESŁANIEM CZERWIENI JEST:

Rozsadza mnie energia, chcę działać, chcę kochać, zauważ mnie i podziel moją pasję, doceń moje możliwości i pozwól mi się zrealizować, przecież jestem najlepszy.


ŻÓŁTY


Kojarzy się z radością i optymizmem. Noszą go osoby, które są kontaktowe, dynamiczne, ale również takie, które nie potrafią otwarcie mówić o swoich problemach, czują się nie rozumiane przez innych.


PRZESŁANIEM ŻÓŁTEGO JEST:

Wysłuchaj mnie, porozmawiaj ze mną, spróbuj mnie zrozumieć, mam ci tyle do przekazania, nie chcę być sam, potrzebuję ciebie, aby móc z tobą rozmawiać, dzielić się wrażeniami.


CZARNY



Kojarzy się z nocą, ciemnością, żałobą. Wyraża tęsknotę, często za kimś, żal. Często noszą go osoby, które nie mają uporządkowanego życia prywatnego, szukające drugiej połowy. Wyraża również chęć odcięcia się od świata, obrażenia się na wszystkich i wszystko.

PRZESŁANIEM CZERNI JEST:

Tęsknię za miłością, pozwól mi uporać się ze swoim smutkiem i tęsknotą, pozwól, że sam odnajdę w sobie energię do działania, pozwól mi rozwiązać swoje sprawy.


SZARY

Kojarzy się z mgłą, tajemniczością, zmrokiem. Jest kolorem nieśmiałych, którzy nie chcą zwracać na siebie uwagi.

PRZESŁANIEM SZAROŚCI JEST:

Pozwól mi zachować moje problemy w tajemnicy, zostaw mnie w spokoju, chcę ciszy, równowagi, harmonii, uporania się ze swoimi sprawami.


NIEBIESKI




Kojarzy się z inteligencją, twórczością, kreatywnością. 

PRZESŁANIEM NIEBIESKIEGO JEST:

Chcę być niezwykły, niepowtarzalny, chcę zdobyć dobrą sławę i pozostawić po sobie pomnik oparty na moich dokonaniach, chcę być mądry, inteligentny i twórczy.


GRANATOWY


Kojarzy się z biurem, zasadami, zarządzaniem, dyscypliną, wiedzą, nauką. 
Osoby noszące ten kolor lubią ład, porządek, dyscyplinę, lubią mieć wszystko pod kontrolą.

PRZESŁANIEM GRANATU JEST:

Chcę kontrolować swoje otoczenie, jestem odpowiedzialny i wiem najlepiej co i jak zrobić, zaufajcie mi i pozwólcie sobą pokierować.


BRĄZOWY


Kojarzy się ze stabilizacją, spokojem, poczuciem bezpieczeństwa. W związku z tym, że to kolor ziemi ma również znaczenie pracowitości, praktyczności, rzetelności, sumienności. 
Ludziom, szukającym tej barwy brakuje pewności siebie, spokoju, stabilizacji. Często wykazują się sztywnością poglądów. Zwolennicy brązów nie wierzą we własne siły przez to są perfekcjonistami w tym co robią. Często rezygnując ze sfery prywatnej, skupiają się na sferze zawodowej.
Osoby ubierające ten kolor, w pracy postrzegane są za odpowiedzialne, rzetelne, takie, na których zawsze można polegać.

PRZESŁANIEM BRĄZU JEST:

Boję się, nie wierzę w siebie i pomyślną przyszłość, brak mi też wiary we własne możliwości, ale jestem wspaniałym pracownikiem i zawsze można na mnie liczyć. 


ZIELONY



Kojarzy się z wyciszeniem, przyjaźnią, relaksem, odprężeniem, harmonią. Najczęściej noszona przez osoby, które czują ogromną potrzebę uporządkowania swoich emocji, którym brakuje wewnętrznej harmonii.

PRZESŁANIEM ZIELENI JEST:

Jestem bardzo wrażliwy, chcę wyciszyć się i skupić na sobie, by odnaleźć równowagę, tęsknie do harmonii i ładu.


RÓŻOWY


Kojarzy się z delikatnością, dziewczęcością, czułością, ukojeniem.
Kolor różowy preferują osoby, które miały zbyt krótkie lub smutne dzieciństwo.

PRZESŁANIEM RÓŻU JEST:

Zaopiekuj się mną, kochaj mnie z matczyną delikatnością i czułością, obdarz mnie subtelną pieszczotą, pozwól mi być dzieckiem i skupić się wyłącznie na sobie i swoich potrzebach.


CZYTAJ RÓWNIEŻ:






Komentarze

Popularne posty